2010. jún 27.

álom és önjelleg

írta: Trezor atya
álom és önjelleg

Sok éve egyszer egy buddhista fősulis tanáromat kérdezgettem arról ismeretelmélet óra után, hogy vajon az álomvilág és az ébervilág között...

Sok éve egyszer egy buddhista fősulis tanáromat kérdezgettem arról ismeretelmélet óra után, hogy vajon az álomvilág és az ébervilág között nem-e az is az egyik különbség, hogy az álomvilágban a felmerülő dolgoknak (objektumoknak) nincs önjellegük (szanszkritul: szvalaksana) csak általános jellegük (sz.: számánja laksana)? Ezen tanakodtunk egy rövid ideig, aztán pár nap múlva megálmodtam saját, kissé már lekoszlott és éppen ezért összetéveszthetetlen egyedi mackónadrágomat (amit később elveszítettem, isten nyugosztalja), vagyis megtapasztaltam, hogy az álom sem pusztán általános jellegű fogalmi kivetülés (az időnkénti "homályosságot" nem ez a dolog adja neki, hanem hogy az ébervilággal ellentétben ezt a világot egyetlen álmodó tartja fenn (de ez már csak személyes meglátás).

Na, ha a mackónadrágomat perdöntőnek érzem ez ügyben, akkor itt a ráadás, mai álmomban Billy Idol "Pumping on steel" című számának 1990-es Boston-i koncertfelvételét volt szerencsém meghallgatni kitűnő minőségben... :)

Szólj hozzá

saját világnézet misztika flashback