2016. dec 17.

Az álomférfi

írta: Trezor atya
Az álomférfi

Ez csak egy rövid kiemelés az Egek ura című filmből.

banner-azalomtudomanya.png

Megjegyzés: A filmben eredetileg nem csak egy fiatal és egy érettebb nő beszélget, hanem ott van a George Clooney is, de írásban egyszerűbben nyomon követhető, ha az ő részét összevonom az idősebb nőével. Másrészt a szöveget a szinkronos film fordításából és egy feliratos verzióéból gyúrtam össze, ahogy kifejezőbbnek éreztem.

(Nagyjából a 46. percnél kezdődik...)

   – SMS-ben szakított veled?
   – Jobb, mint az interneten keresztül elbocsájtani valakit.
   – Sunyi pöcs.
   – Akkor én mi vagyok? Bedőltem egy ilyennek.
   – Mind bedőlünk nekik. A bunkók általában spontánok, kiszámíthatatlanok, viccesek. És még mi lepődünk meg, amikor kiderül, hogy mindvégig azok voltak.
   – Azt ígérte, elkezdhetjük az életünket együtt. Hát követtem. (…) Azt hittem, mostanra eljegyeznek. Ne vegyétek magatokra.
   – Ugyan, semmi baj.
   – Amikor 16 voltam, reméltem, hogy 23-ra már házas leszek. Talán gyerekem is lesz, egész nap munka, este a családdal. Autónak egy Grand Cherokee is megtenné.
   – Az élet meglepő tud lenni.
   – Maga mit gondol, hol tart majd…?
   – Ez nem így működik. Egy ponton abbahagyod a tervezést. Ellenkezőleg sülhet el.
   – Nem akarok anti-feministának tűnni. Igazán értékelem, amit az önök generációja tett.
   – Köszönjük.
   – De néha, úgy érzem, nem számít milyen sikereket érek el amíg meg nem találom az igazit.
   – Tényleg azt hitted, hogy ő az?
   – Lehetett volna. Eléggé sok pont stimmelt. Érti?
   – „Pont”?
   – Értelmiségi, okos… kutyabarát, vígjáték kedvelő, 185 centi, barna, szép szemű, pénzügyes, de szívesen kimozdul… mármint hétvégenként. Úgy képzeltem egy szótagos neve lesz, mint a Matt vagy John… vagy Dave. Toyota terepjárója lenne, és csak a labradorját szeretné jobban nálam. És kedves a mosolya. Na és maga?
   – Lássuk csak… Az ember 34 éves korára sutba dobja a külsőségekre vonatkozó igényeket. Titokban annyit még remél, hogy magasabb lesz nála. Persze ne legyen seggfej, legyen olyan, aki élvezi a társaságodat, jó családból jön. Erre fiatalon nem gondolunk. Nem tudom… ja! olyan, aki gyereket akar… szereti őket és akar is. És egészséges, hogy játszhasson velük. Óóó és könyörgök, hogy keressen többet, mint én. Ezt talán még nem érted meg, de egy nap rájössz, hogy fontos. Máskülönben katasztrófa az egész. És lehetőleg legyen valamennyi haja… de egyébként manapság még csak ez sem perdöntő. És a kedves mosoly… igen, a mosoly… egy kedves mosoly épp elég.
   – Űűű, ez nyomasztó. Nőkkel kéne járnom.
   – Próbáltam. Nem könnyű magunkkal.
   – Az se baj, ha a munkám az életem. Nem várom el tőle, hogy átöleljen, míg elalszom. Csak ne állapodjak meg.
   – Fiatal vagy és még kudarcnak tekinted a megállapodást.
   – Az is… lényegét tekintve.
   – De hidd el, ha megtalálod az igazit, nem fog megállapodásnak tűnni. És az egyetlen, aki elítéli, az a 23 éves lány lesz, aki kérdőre vonja.

 

 

Szólj hozzá

mozi érettség olvasósarok nő-férfi